Saltenlaks i ny drakt

Tekst og foto, Lars Antonsen

Etter flere år med samme embalasje, bytter Saltenlaks ut blå bølger og friskt vann med en sort eksklusiv label med lakseskinn som matcher den røde laksen.

-Vi gjør dette av flere grunner. Fornying er et stikkord. Vi ønsker også å skille oss ut fra de andre produsentene, men i tillegg er den nye innpakningen bedre egnet til å bevare produktene. Kundene finner rett og slett et bedre og mer delikat produkt i de nye pakningene, sier daglig leder Yvonne Løvgavlen.

Dristig valg

Hun innrømmer at sort er et dristig fargevalg, men angrer ikke et sekund på at bedriften gikk inn for denne varianten.

Hun har tidligere jobbet som dekoratør og vet hvor viktig det er med et godt utseende. -Folk både handler og spiser med øynene når de tar sine valg. Dette er noe vi vet, sier hun.

Investeringer

-Vi har jobbet en stund med dette. Mange har vært involvert og det har selvsagt kosten noen kroner, sier Løvgavlen. Og sort er utvilsomt en noe annerledes og uvant farge på en røykelaksemballasje, men det fungerer svært godt i kontrast mot den røde fisken.
Når får vi så stifte bekjentskap med de nye pakkene i butikkhyllene?

-De er allerede kommet ut og i handel, forklarer laksesjefen på Holstad utenfor Fauske.

Respons

-Vårt mål er å gi våre kunder en enda bedre opplevelse av våre produkter. Vi har lagt ned mye arbeid i “make over”-prosessen og er spent på responsen, sier Yvonne Løvgavlen.
Daglig leder Yvonne Løvgavlen er godt fornøyd med designet på nye Saltenlaks.
Få Saltenlaks rett hjem til deg